Witaj!
Projekt „Less heel more hills – 5palców na setkę” to efekt kilku lat rozważań i pragnień o bieganiu w górach możliwie najbardziej naturalnie. Co przez to rozumiem? Dlaczego 5palców i co Wy będziecie z tego mieli(dużo 😉 )? Zapraszam…

I-cel projektu; II- forma projektu; III-motyw; IV-atrakcje dla Was

I. CEL PROJEKTU
1)W ciągu najbliższych czterech tygodni pokażę Wam Program bezpiecznego i efektywnego wdrożenia butów butów minimalistycznych do cyklu treningowego. Na bazie dostępnej literatury o tematyce biegania naturalnego, własnej wiedzy nt. budowy i funkcji układu ruchu oraz swoich osobistych doświadczeń stworzyłem kompleksowy program oparty na 7 filarach, który będę realizował każdego dnia celem przygotowania ciała do ekstremalnego wyzwania;

2)Start w Międzynarodowym Ekstremalnym Ultramaratonie Pieszym KIERAT(20-22 maja 2016) w minimalistycznych butach Vibram FiveFingers model SPYRIDON MR M;

3)Przeciwstawienie nurtowi manipulowania miłośnikiem sportu seriami „nowych-super-hiper technologii stabilizujących, wspierających i przyspieszających” – które prócz solidnego uszczuplenia portfela najczęściej blokują, uniemożliwiają odpowiedzialne i racjonalne podejście „Kowalskiego” do niemało obciążającej aktywności fizycznej jaką jest bieganie.

II. FORMA PROJEKTU
W okresie od 22.04 do 20.05 w odstępie nie większym niż 3 dni za pomocą wymienionych poniżej serwisów publikował będę materiały foto/wideo zawierający krótką instrukcję stosowania jednego z 7 filarów Programu(opisany powyżej).

www.facebook.com/ironerfel
www.instagram.com/iron_erfel

www.twitter.com/iron_erfel

Do dnia startu tj. 20.05 omówione zostanie 5 elementów Programu. Zależnie od poziomu zaangażowania czytelników i zainteresowania w kolejnym tygodniu po zawodach tj. 23-30.05 omówię pozostałe dwa nie mniej ważne punkty.

III. MOTYW
Skąd moja pasja do górskich ultramaratonów? Pierwszą „setkę” ukończyłem w 2012 roku z ciekawości, bo znajomy znajomych był(i wciąż jest – pozdrawiam Adrian) twardzielem i ledwo zmieścił się w Kieratowym limicie 30h.
11145064_412219055647119_2660603770067804711_o
Minęły cztery lata i mam ukończone 8 imprez(skalpy) na dystansach 100, 130, 160, 220, 240km, studia wybrane by  dowiedzieć się jak najwięcej o układzie ruchu i główny cel w życiu, marzenie – by biegać po górach jak najdłużej w pełnym zdrowiu. 20 godzin wysiłku na dystansie w górach to okazja do unikalnej interakcji z przyrodą, której nie sposób doznać w innych okolicznościach. Do tego atmosfera pośród osób oczekujących na podobne doznania, przekraczanie barier swojego umysłu i ciała, poznawanie siebie…  😉
Wraz z kolejnymi kilometrami na górskich szlakach coraz bardziej interesowałem się całą otoczką biegów górskich w tym oczywiście sprzętem. Któregoś dnia zobaczyłem wideo z Antonym Krupicką biegającym po leśnej ścieżce bez koszulki w butach z podeszwą ściętą „na zero”. Tak około 3 lata temu poznałem minimalistyczne bieganie. Nie wiedziałem jak i po co facet biega po kamieniach, w trudnym terenie w butach bez solidnej warstwy pianki oddzielającej od podłoża, membrany w cholewce i innych „systemów  wspierających”. Wiedziałem tylko że gość wygrał kilka długich biegów w Stanach i firma New Balance wyprodukowała dla niego but o niedwuznacznej nazwie „Minimus”. Choć czytałem o nich różne opinie temat bardzo mnie zaciekawił i tak w połowie 2014 roku zaopatrzyłem się w model mt10v2(żółte 🙂 ). Podstawowym wtedy butem treningowym i startowym był model Cascadia 7 Brooksa.  Zanim pierwszy raz wyszedłem je rozbiegać przez kilka tygodni popracowałem manualnie z rozcięgnem podeszwowym oraz zwiększałem zakres zgięcia grzbietowego w stawie skokowym rozciągając łydkę, co sugerowano w niektórych publikacjach nt. biegania bez „dropa”. Bieg ze śródstopia na szczęście miałem już w nawyku. Po pierwszej kilkuset metrowej przebieżce po trawie poczułem coś wyjątkowego – coś ciągnęło w podeszwie stopy i po kilkudziesięciu sekundach przerodziło się w lekki ból – rozcięgno pracuje. Od tamtego czasu nabiegałem w tych butach +/- 800km treningów w tym wybiegania po +20km uwaga! bez żadnych dolegliwości. Lubię i cenię bieganie minimalistyczne do tego stopnia, że kiedy zużycie butów oznaczone było 2cm dziurą w podeszwie(https://www.instagram.com/p/BByNjbcKQ-F/?taken-by=iron_erfel), wspólnie z tatą wycięliśmy z filcu 4 pary wkładek, co przedłużyło ich żywotność o  ponad pół roku i ok. 250km 😉

Dzisiaj, mając wiedzę i doświadczenie na temat ogromu zalet i potencjału stosowania w treningu biegowym obuwia minimalistycznego chcę pokazać Wam racjonalny system wdrożenia tego elementu do przygotowań, bo, UWAGA!, dokonując tego w sposób niekontrolowany, nieświadomy skazujemy się na dysfunkcje, urazy i trudne w terapii kontuzje – bezdyskusyjnie.

Buty Vibram FiveFingers to pierwsze przychodzące mi na myśl skojarzenie, jeśli myślę o bieganiu najbardziej naturalnym zaraz po bosej stopie. „Setka boso”? Kiedyś o tym pomyślę. Póki co wybrałem baaardzo lekki but z agresywnym bieżnikiem przezaczony do terenowego biegania. Dysponuję egzemplarzem najnowszym jak i poprzednikiem. Zamierzam porównać oba modele i opisać wrażenia, różnice.
spyridon-mr-m

Firma RSA Sport(5palców) umożliwia wykonanie projektu wspierając w doborze i umożliwiając użytkowanie jednego z najlepszych i najbardziej cenionych butów do minimalistycznego biegania w terenie oraz dedykowanych do nich skarpet INJINJI.
http://www.facebook.com/5palcow

IV. ATRAKCJE DLA WAS
*Ilość aktywności(udostępnień, komentarzy, polubień) ma bezpośrednie przełożenie na hojność partnerów

1. 10(5 dla kobiet/5 dla mężczyzn) okazji do wygrania rabatów w wys. 30% na nieprzecenione buty Vibram FiveFingers oraz skarpety INJINJI w sklepie www.5palcow.pl i pomoc w doborze odpowiedniego rozmiaru!
Więcej informacji w sobotę(23.04)

cdn…

Chcesz pomóc? Trzymaj kciuki za powodzenie programu(czyli moją sumienność), śledź profile, udostępniaj i przede wszystkim komentuj publikowane materiały! Twoja opinia jest dla mnie ważna i pozwoli wnieść ew. poprawki teraz lub w kolejnym cyklu projektu 🙂

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s